top of page
  • Writer's pictureSEB Wellness

Kindness, a little thing that matters! – clasa a V-a B, Diriginte prof. Irina Bărburiceanu

Proiectul a vizat schimbarea atitudinilor și comportamentelor copiilor printr-o serie de exerciții practice pentru a fi mai buni!

Astfel, copiii au ajuns să realizeze ce înseamnă cu adevărat „Kindness”!

Clasa a V-a B a derulat proiectul "Kindness, a little thing that matters" de-a lungul acestui an școlar.

De ce ne-am ales acest proiect? Pentru că ne dorim să ne întoarcem privirea dinspre exterior spre interior. De la strălucire, zgomot și aparență la liniște, reflecție și esență. Pentru că suntem în căutarea fericirii! Iar, această societate, unde tehnologia este la putere, unde modul de comunicare s-a schimbat dramatic și atitudinea este adesea modelată spre a venera propria persoană, nu pare a fii o rețetă a fericirii.

Ne-am dat seama că dacă dorim să schimbăm ceva, vom începe cu noi, cu inimile noastre, cu gândurile și faptele noastre.

Proiectul nostru a avut la bază această carte pe care ne-am achiziționat-o și citit-o. (o parte din noi)

O recomandăm cu drag deoarece îmbină frumos teoria cu practica, fiecare capitol venind cu activități practice pentru a fii mai bun.

În cadrul orelor de dirigenție am discutat ce înseamnă bunătate

și importanță acesteia.

Am stabilit un orar diferit, bazat pe activități care să ne facă mai zâmbitori, recunoscători și mai buni.

  • Luni: „No complaining day

  • Marti: „Smiling day

  • Miercuri: „Sharing day

  • Joi: „Pay a complaint day

  • Vineri: „Tell a joke day

A fost o provocare după cum arată răspunsurile scrise de elevii clasei a Va B.


Andrei Ciobanu:

“Everyone can find dust in people, but only some can find the gold”


Kindness is something that you show and something that you give. Kindness has a lot of ways.

Kindness can be beautiful, something awesome, it can be like a sweet song that your mother sang to you when you were a baby.

How I said it can have a lot of faces, but most of the people wait for others to say “Wow, you are kind” or “You are amazing”.

No, we ought to stand up and show our true faces and show that we are kind.

This is what I discovered this vacation. You know that a good man is the one who gives and doesn’t wait for something in exchange. and I actually realized that this is the most generous thing a human can do.

I helped around the house with my parents, i worked in the garden planting flowers, i made them tea and i discovered i can make really good tea.

Actually, it’s a very funny story. I woke up and for a weird reason I wanted tea. I went down and I made tea. I gave my mom to try some and she said it was amazing. I was proud but also very scared. I don’t usually do those things only to realize that they are actually cool.

Anyway, I made some more drawings and it was super cool at home and I discovered that the power is not in your muscles, not in your brain, it’s in your heart.

This is what kindness really is. I also discovered that I am more helpful and people can rely on me more and I am also tolerant because I understand that you need to be nice to everyone even though they may behave badly with you, call you names and other stuff but you have to keep your head up all the time.

I said earlier to stand up and show that you are kind. “Kind” means to be yourself and maybe that means to be a little weird. If you are like that and people stare at you, just let them stare. If they speak to you in a bad way, then let them speak.

You are legendary, you are unique and nothing and no one can change that. And now, I understand that we got to be like that. The class project helped me understand that!


Elsa Pop:


Eu cred că să fii un om bun nu înseamnă să fii un om perfect care nu face niciodată greșeli, ci cred că înseamnă să fii un om care vrea să fie mai bun în fiecare zi, să învețe din greșelile făcute, să nu le mai repete, să vrea să ajute și să nu fie vanitos.

Cred că acest proiect m-a făcut conștientă de ce înseamnă să fii un om bun. Cred că acest proiect m-a făcut conștientă de acest lucru cu ajutorul activităților făcute. Cum ar fi complimentele atunci când a trebuit să scriem scrisori celor dragi, etc.

Acest proiect mi-a schimbat atitudinea. Am făcut multe greșeli de-a lungul acestui proiect, dar am învățat din ele, iar acum sunt un om mai recunoscător, mai bun. Spre exemplu : pe perioada aceasta în care am fost în carantină, am vrut să fac mai multe activități cu părinții mei, și am vrut să fiu mai „kind”.

Acest proiect m-a impactat prin faptul că m-a făcut să vreau să fiu un om mai bun care vrea să ajute și care să fie mai empatic.

Eu am pus în practică parte activitățile date. Pentru mine nu au fost foarte grele, dar nu au fost nici ușoare. Mie mi-au dat ceva de gândit. Deoarece pe perioada acestui proiect am fost mult mai fericită decât am fost înainte. Activitățile au fost distractive, iar orarul a fost foarte folositor.

Chiar mă bucur că ați ales să faceți acest proiect cu noi, Teacher. Cred că ați făcut un lucru extraordinar acestei clase!


Iris Stroe:


Pentru mine, a fi un om bun înseamnă să ajuți pe cineva fără să vrei ca aceea persoană să te răsplătească pentru fapta făcută.

Acest proiect m-a învățat cum să fiu mai bună cu oameni. Primul lucru care m-a făcut mai bună a fost atunci când am scris citate și le-am lipit în camera mea. După acest proiect, am reușit să am mai multă încredere în mine.

Impacul pe care l-a avut asupra mea a fost mare pentru că m-a făcut o persoană diferită într-un mod pozitiv.

Atunci când am făcut activitățile propuse m-am distrat .M-am simțit foarte bine când nu m-am plâns pentru o zi sau când nu m-am uitat pe telefon o seară. A mai fost interesant când am scris citate în mai multe limbi sau am ajutat prieteni/familie pentru orice.

A fost din plăcere. Acest lucru a făcut munca mai simplă. M-a făcut să realizez că te poți distra în mai multe feluri. Ar fi frumos să mai facem proiecte de acest fel!


Luca Predoi:


Bunătatea este limbajul pe care surdul îl poate auzi și orbul îl poate vedea

-Mark Twain


Cu ajutorul acestui proiect, am învățat ce înseamnă cu adevărat să fi un om bun. Nu neapărat să dai din ce nu îți place, dar să dai din ceea ce îți place, să încerci să renunți măcar odată la ceea ce îți place ca să îi ajuți pe alții.

Am învățat că nu mereu trebuie să faci ceva măreț ca să ajuți, este suficient să faci lucruri mici, dar să le faci în fiecare zi.

Poți începe prin a da desertul preferat unui coleg sau prin a ajuta pe cineva mai bătrân. Data viitoare când mergi cu metroul sau tramvaiul lasă un om cu probleme sau care este bătrân să stea jos în loc să stai tu.


Luca Baias:


Din punctul meu de vedere, să fii un om bun înseamnă să îți pese de cei din jurul tău și să te gândești și la alții când faci anumite lucruri. De exemplu, te duci la magazin pentru a cumpăra ceva. Nu ar strica să îi iei și unui prieten ceva. Sau ai adus biscuiți la școală și îi împarți cu cineva. Dar contează și motivația dacă faci asta pentru a primi ceva înapoi mai încolo. Acela nu este „kindness”, acela este un schimb. Iar eu aș putea defini „kindness”, prin „A face un lucru care să facă pe altcineva fericit iar tu să nu aștepți același lucru înapoi”.

 Pe mine acest proiect m-a facut sa fiu in general mai fericit si sa ajut alti oameni. De exemplu l-am ajutat pe tatal meu in gradina, sa plantam si sa curatam buruieni prin curte. Am ajutat-o pe mama mea cand a dorit sa faca curatenie si eu am pus la loc niste carti pe care nu le mai foloseam. Am facut donatii unui spital de copii.

Atitudinea mea s-a schimbat intr-un fel spiritual, acum sunt mai atent la altii si mai constient.

Acest proiect a avut un impact mare asupra mea, mai ales dupa ce am inteles cat de bine te simti cand esti bun cu cineva. M-am simtit mult mai fericit ! Eu am citit cartea „Kindness” și am pus în practică niște activități de acolo cum ar fi:

  • Am început să dau complimente mai des.

  • Am început să fiu mai prezent în viata mea și să observ mai multe lucruri mai importante.

  • Am devenit mai bun cu oamenii când au sau n-au nevoie.


Mara Botezatu:


Pe mine proiectul „Kindness” m-a schimbat puțin având în vedere faptul că înainte eram puțin egoistă, iar acum nu prea mă mai consider așa de egoistă și rea.

Am devenit mai calmă și mai toleranță, aș zice, acasă pentru că de obicei nu prea o tolerez pe sora mea mai mică și mă enervez mai repede pe ea. Deci, chiar mă ajutat în acest aspect.

Să fii un om bun înseamnă să nu îți pese doar de ține, să nu fi indiferent, să nu fi superficial.

Dacă nu eșți deja un om bun, lumea o să observe asta și probabil cineva o să-ti atragă atenția la un moment dat.

În concluzie, realizarea acestui proiect a fost o  alegere bună, nu numai pentru mine și cred că și pentru alții.


Ștefania Mantea:


Eu cred că a fi un om bun înseamnă să îi ajuți pe cei din jurul tău atunci când au nevoie. Pe mine acest proiect m-a făcut conștientă de acest lucru datorită dumneavoastră 

deoarece am văzut că ne acordați mereu mai multe șanse chiar dacă ne mai certați uneori.

Am realizat că de când am început acest proiect am ajutat foarte multă lume, de exemplu i-am oferit cuiva de la altă clasa mai mare, pe care nu îl cunoșteam ciocolata 

mea chiar dacă aveam poftă să o mănânc.

Acest proiect a avut un impact asupra mea deoarece m-a făcut să realizez 

că trebuie să  îi ajut pe cei din jurul meu și să mă gândesc și la ei.

Eu nu am citit cartea „Kindness” dar am să o fac ,în schimb am încercat să respect orarul de fiecare zi și pot spune că a fost o experiență deosebită deoarece m-am ajutat pe mine însumi să devin mai bună. În unele zile a fost mai greu iar în altele mai simplu. Din punctul meu de vedere, cea mai grea zi era lunea în care aveam „No complaing day” deoarece am realizat că cel puțin toată lumea se plânge de câte ceva pe fiecare zi. Să aveți o zi 

frumoasă și plină de bucurie.


Teodora Tache:


A fi un om bun înseamnă a face fapte bune și a-i ajuta pe alții fără a aștepta ceva în schimb. Simt că acest proiect m-a făcut să înțeleg că ar trebui să fim mult mai atenți la faptele noastre și cum ar putea răni sau ajuta. De exemplu, acest proiect, urmat de cartea pe care am citit-o “Kindness”, m-a ajutat să reiau legătura cu un prieten vechi și să ajut cat de mulți oameni pot, dându-le posibilitatea să vorbească cu mine dacă au probleme.

Consider ca atitudinea mea s-a schimbat prin acest proiect, deoarece am început să văd adevărata valoare a anumitor fapte. De asemenea m-a făcut să fiu mai atentă și să am grijă la ce fac și e spun, plus m-a motivat să ajut cât mai mulți oameni posibil.

Activitățile pe care le-am făcut în carantină clar m-au ajutat să petrec mai mult timp cu familia mea. Oricum petreceam enorm de mult timp cu familia deoarece consider că un om care nu petrece timp cu familia nu este un om adevărat. Conteaza mult mai mult decât ni se pare să petrecem timp cu familia. Te face într-adevăr cine ești.

Cartea „Kindness” este o carte care m-a pus mult pe gânduri. După ce am citit cartea aceea, am realizat că sunt atât de multe chestii mici care conteaza mult și ce mi-a atras atenția cel mai tare a fost faptul că în momentul în care ierti pe cineva, o faci pentru tine, ca să te simți tu mai bine, nu neapărat pentru cealaltă persoană. Nu vă pune nimeni să fiți la fel de buni prieteni, doar poți să ierți persoana respectivă pentru a avea tu pace cu tine.


Maia Alimanescu:


Pentru mine acest proiect a abut un impact diferit. La școala mea veche nu făceam nimic interactiv, și dacă făceam era rar. Pentru mine, să fii un om bun înseamnă să știi să acționezi cu grijă pentru a nu răni pe cineva.

Acest proiect... nu înțelegeam de ce îl facem dar, pe parcurs mi-a schimbat felul de gândire. Am devenit mai empatică și atentă la cuvinte. Eu sper să ne întoarcem la școală cât mai repede și să continuăm proiectul și poate să trecem la unul nou.


Mădălina Lungu:


Să fii un om bun înseamnă să îi ajuți pe cei care au nevoie. Acest proiect m-a ajutat să văd că nu înseamnă să dai unui prieten un cadou, ci înseamnă a ajuta pe cei în condiții mai rele.

Nu s-au schimbat neapărat lucruri în comportamentul meu deoarece eu și părinții mei, când mergeam pe stradă și erau oameni nevoiașo, le dădeam niște bani sau când stăteau pe scările magazinului, noi le luam o cutie cu lapte, pâine și câteva fructe.

Impactul acestui proiect a fost de a înțelege mai bine conceptul de „Kindness”.


Ana Țiplea:


Să fii un om bun înseamnă să dai lucruri și să nu vrei nimic înapoi, înseamnă să ai o anumită fericire când dai. Proiectul clasei a V-a B m-a făcut să înțeleg și să fiu conștientă de acest lucru prin a observa tot, bazându-mă pe acest detaliu. Când dai locul cuiva în autobuz nu o faci pentru ca universul să-ți dăruiasca ceva la schimb. După acest proiect simt că am devenit un om mai bun și că am învățat cum. Aces proiect a avut un impact „mediu” asupra mea deoarece știam deja multe lucruri, dar proiectul m-a făcut să le pun în practică.

Am pus în practică activități care să ajute la împrăștierea bunătății. Nu a fost greu să fac acest lucru deoarece am avut motivație.


David Popa:


Să fii un om bun înseamnă să împarți, să nu cerțim să nu lovești, să nu vorbești urât, adică să te porți frumos, să dai de la tine și să fi iertător. Acest proiect m-a făcut conștient de acest lucru prin discuțiile la clasă și acțiunile pe care le-am pus în practică, spre exemplu ziua fără plângeri sau ziua în care trebuie să spui o glumă.

Atitudinea mea s-a schimbat în bine pentru că au fost zile în care nu m-am plâns și zile în care am făcut pe cineva fericit, ajutându-mă să fiu mai fericit și mai bun.


Patrick Ene:


Pentru mine „Kindness” înseamnă să te pui în pielea celuilalt într-o situație mai stânjenitoare, să poți să pui alte persoane pe primul loc și să ai curajul să spui ceea ce simți și unei persoane pe care ai cunoscut-o acum o zi sau două.

Poate vă întrebați dacă eu chiar am pus în practică o idee cu privire la „Kindness”, și răspunsul este nu, deoarece eu consider că pentru mine este necesar să am alte idei de „Kindness” pentru a putea fi „kind”.

Acum presupun că vă mai puneți încă o întrebare anume: „Dacă s-a schimbat ceva în comportamentul meu?” iar răspunsul meu va fii da pentru că acum mă pot considera mai respectuos față de părinții mei și o dată cu respectul pot să spun că sunt și mai harnic la treburile casnice și mai îngăduitor, nu ca înainte, încăpățânat.




11 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page